Fra transnationale organisationer til dansk skoleledelse: (Big) data som en ny cirkulerende superstandard i uddannelsessektoren

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

Abstract

Hvordan konstitueres superstandarden (big) data i uddannelsessektoren, og i hvilket omfang bruger skoleledere (big) data på danske folkeskoler? Dette er omdrejningspunktet i oplægget, som fokuserer på, hvordan superstandarden (big) data konstitueres af transnationale organisationer og spredes igennem nationale politiske aktører for til sidst at oversættes af skoleledere i danske folkeskoler.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato5 apr. 2018
Antal sider20
StatusIkke-udgivet - 5 apr. 2018
BegivenhedNVIE-netværket / Forskningssporet: Inklusion og eksklusion under forskningsområdet for dagtilbud og skole -
Varighed: 5 apr. 2018 → …

Seminar

SeminarNVIE-netværket / Forskningssporet: Inklusion og eksklusion under forskningsområdet for dagtilbud og skole
Periode05/04/18 → …

Citationsformater