Abstract
I sommer 2019 har jeg kortlagt og formidlet sprogpædagogisk forskning, som er produceret af praktikere – til praktikere. Helt konkret er der tale om eksamensopgaver, som er skrevet på diverse sprogpædagogiske uddannelser i Danmark. Opgaver, som indeholder guld for en sproglærer!
Projektet er støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog og skriver sig ind i centrets målsætning om udvikling og styrkelse af fremmedsprogsundervisningen i Danmark. I dette projekt tager vi udgangspunkt i, at udvikling og styrkelse af fremmedsprogsundervisningen kan i høj grad sikres via vidensdeling mellem sproglærere på tværs af uddannelsesinstitutioner, uddannelsesniveauer og sprog.
Projektet er støttet af Det Nationale Center for Fremmedsprog og skriver sig ind i centrets målsætning om udvikling og styrkelse af fremmedsprogsundervisningen i Danmark. I dette projekt tager vi udgangspunkt i, at udvikling og styrkelse af fremmedsprogsundervisningen kan i høj grad sikres via vidensdeling mellem sproglærere på tværs af uddannelsesinstitutioner, uddannelsesniveauer og sprog.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2019 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Publikationsmedier | Online |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- NCFF
- dansk som andetsprog
- formidling
- forskning i praksis
- fremmedsprog
- praksis
- sprogdidaktik
- sprogpædagogik