Projekter pr. år
Abstract
UCC’s forskning er praksisforskning. Den tager som andre slags forskning udgangspunkt i teorier, anvender bestemte metoder og analyserer data – men går også helt tæt på professionernes daglige arbejde og er ofte med til at skabe forandring ude i hverdagen.
Forskning i UCC tager afsæt i de udfordringer og velfærdsproblematikker, som bl.a. lærere, pædagoger og sygeplejersker støder på i deres daglige praksis. Derfor spørger vi de nyuddannede sygeplejersker om, hvordan de oplever mødet med arbejdslivet, vi eksperimenterer med brug af digitale redskaber i børnehaven, og vi samarbejder med skoleledelser om at skabe ro i klasserne.
Igen i år har vi samlet en lang række af UCC’s forsknings- og udviklingsprojekter i nærværende publikation. Nogle projekter er igangværende, så der kan læses om udgangspunktet for projektet og det kommende arbejde, mens andre er nyligt afsluttede, så der kan læses om et lille udsnit af de endelige resultater.
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil vide mere om vores projekter.
Forskning i UCC tager afsæt i de udfordringer og velfærdsproblematikker, som bl.a. lærere, pædagoger og sygeplejersker støder på i deres daglige praksis. Derfor spørger vi de nyuddannede sygeplejersker om, hvordan de oplever mødet med arbejdslivet, vi eksperimenterer med brug af digitale redskaber i børnehaven, og vi samarbejder med skoleledelser om at skabe ro i klasserne.
Igen i år har vi samlet en lang række af UCC’s forsknings- og udviklingsprojekter i nærværende publikation. Nogle projekter er igangværende, så der kan læses om udgangspunktet for projektet og det kommende arbejde, mens andre er nyligt afsluttede, så der kan læses om et lille udsnit af de endelige resultater.
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du vil vide mere om vores projekter.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Professionshøjskolen UCC |
---|---|
Antal sider | 60 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- forskning
- forskningformidling
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Hvordan bliver tidligere sprogstart i skolen en succes?
Revier, R. L. (Projektdeltager), Daryai-Hansen, P. (Projektdeltager), Gregersen, A. S. (Projektdeltager) & Søgaard, K. E. (Projektdeltager)
01/01/12 → 31/12/15
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation