Fra viden til velfærd: Forskning og udvikling i UCC

Line Balvig-Phillips (Redaktør), Katja Bender Sebbelov (Redaktør), Miranda Bohr Brask (Redaktør), Dorte Nedergaard Dahl (Redaktør), Line Resting Hald Andersen (Redaktør), Lotte Lundberg Kildevang (Redaktør), Susan Jespersen (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

7 Downloads (Pure)

Abstract

Virker skolernes målstyrede undervisning?
• Giver det mening at arbejde med iPads i børnehaven?
• Hvordan fungerer det tværfaglige samarbejde i sundhedsvæsenet?

De spørgsmål, og mange andre, arbejder UCC’s forsknings- og udviklingsprojekter på at besvare.
Forskning i UCC tager afsæt i de udfordringer og velfærdsproblematikker, som lærere, pædagoger
og sygeplejersker støder på i deres daglige praksis. Når en kommune eller en institution
samarbejder med vores forskere, er de ikke kun genstand for undersøgelse – de er aktive deltagere
og medskabende i processen. På den måde sikrer vi, at forskningsarbejdet har aktualitet og
relevans i forhold til det professionelle arbejde.
Det er et mål i UCC’s forskning, at alle deltagende parter skal have noget ud af samarbejdet.
Projekterne skal derfor ikke blot være et kort nedslag i en periode, men skal være med til at
skabe refleksion, ny viden og nye veje i praksisarbejdet.
I nærværende hæfte har vi samlet en række korte præsentationer af udvalgte forsknings- og
udviklingsprojekter i UCC. Formålet med præsentationerne er at give et indblik i, hvad der rører
sig på forskningsområdet lige nu.
Nogle af projekterne er i opstartsfasen, andre har været i gang et stykke tid, mens endnu
andre er nyligt afsluttede. Derfor giver nogle af projekterne et rids af de problematikker, de vil
beskæftige sig med, og det arbejde, der venter forude, mens andre kan præsentere endelige
resultater og færdige produkter.
Ved hvert projekt finder du kontaktoplysninger. Du er meget velkommen til at kontakte os med
kommentarer, spørgsmål eller nye forskningsidéer.
OriginalsprogDansk
ForlagProfessionshøjskolen UCC
Antal sider60
StatusUdgivet - 2015

Emneord

  • forskning

Citationsformater