@article{b36c76f103d64a7391313893cd6d5230,
title = "Fremtidens p{\ae}dagoger er (ogs{\aa}) didaktiske drivkr{\ae}fter i p{\ae}dagogiske kontekster",
abstract = "Indenfor de sidste par {\aa}r har b{\aa}de undervisere og studerende oplevet et skifte i forhold til, hvor meget didaktik fylder p{\aa} p{\ae}dagoguddannelsen og i professionen. Der kan v{\ae}re flere grunde til den udvikling, men en generel betragtning er, at der er opst{\aa}et et stigende behov for p{\ae}dagogisk refleksion og planl{\ae}gningsstrategier blandt studerende. Det betyder, at undervisere p{\aa} p{\ae}dagoguddannelsen i h{\o}jere grad skal bidrage til at styrke fremtidige p{\ae}dagogers muligheder - s{\ae}rligt med henblik p{\aa} at tilegne sig teoretisk og praktisk viden samtidig med at opbygge et didaktisk r{\aa}derum i arbejdet med p{\ae}dagogiske aktiviteter. I artiklen pr{\ae}senterer undervisere p{\aa} valgmodulet Sundhedsfremme og bev{\ae}gelse praksisn{\ae}re didaktiske tiltag og indsatser - set ud fra de p{\ae}dagogstuderendes perspektiv.",
keywords = "B{\o}rn og unge, bev{\ae}gelse, didaktik, p{\ae}dagogik, p{\ae}dagoguddannelsen",
author = "Katrine Bertelsen and Jette Brorsen and Bo L{\"u}ders",
year = "2018",
month = may,
language = "Dansk",
pages = "68--78",
journal = "MOV:E",
issn = "2246-8137",
publisher = "Forsknings- og Innovationscenter for Idr{\ae}t, Bev{\ae}gelse og L{\ae}ring",
number = "6",
}