Abstract
Indenfor de sidste par år har både undervisere og studerende oplevet et skifte i forhold til, hvor meget didaktik fylder på pædagoguddannelsen og i professionen. Der kan være flere grunde til den udvikling, men en generel betragtning er, at der er opstået et stigende behov for pædagogisk refleksion og planlægningsstrategier blandt studerende. Det betyder, at undervisere på pædagoguddannelsen i højere grad skal bidrage til at styrke fremtidige pædagogers muligheder - særligt med henblik på at tilegne sig teoretisk og praktisk viden samtidig med at opbygge et didaktisk råderum i arbejdet med pædagogiske aktiviteter. I artiklen præsenterer undervisere på valgmodulet Sundhedsfremme og bevægelse praksisnære didaktiske tiltag og indsatser - set ud fra de pædagogstuderendes perspektiv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MOV:E |
Udgave nummer | 6 |
Sider (fra-til) | 68-78 |
Antal sider | 11 |
ISSN | 2246-8137 |
Status | Udgivet - maj 2018 |
Emneord
- Børn og unge