Abstract
Fremtidens sundhedssektor vil få brug for professionelle, der kan være
med til at skabe forandring og nytænkning, og også kommende ergoterapeuter
skal honorere krav om viden og erfaring med innovation og innovationsprocesser.
Dette kapitel stiller skarpt på, hvilke faktorer undervisere
og studerende skal have for øje, hvis målet er en uddannelse, der på et generelt
plan fremmer innovationstankegangen. Samtidig gives der konkrete
bud på planlægning af undervisning i innovationsprocesser, hvor der opstilles
ni principper, som kan give inspiration til både undervisere og studerende.
Kapitlet kan således læses som både motiverende for at fremme
innovationstankegangen og handlingsanvisende for selve planlægningen
af undervisningen.
med til at skabe forandring og nytænkning, og også kommende ergoterapeuter
skal honorere krav om viden og erfaring med innovation og innovationsprocesser.
Dette kapitel stiller skarpt på, hvilke faktorer undervisere
og studerende skal have for øje, hvis målet er en uddannelse, der på et generelt
plan fremmer innovationstankegangen. Samtidig gives der konkrete
bud på planlægning af undervisning i innovationsprocesser, hvor der opstilles
ni principper, som kan give inspiration til både undervisere og studerende.
Kapitlet kan således læses som både motiverende for at fremme
innovationstankegangen og handlingsanvisende for selve planlægningen
af undervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Kreativitet i ergoterapi |
Redaktører | Gunner Gamborg, Jacob Madsen, Bodil Winther Hansen |
Antal sider | 20 |
Forlag | Munksgaard |
Publikationsdato | 2013 |
Sider | 175 - 195 |
ISBN (Trykt) | 978-87-628-1062-4 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- innovativ undervisning