Abstract
Denne artikel udspringer af et igangværende forskningsprojekt, som undersøger
ledelse i en frikommune, og hvordan nye ledelsestilgange udvikles,
når der eksperimenteres med at forfine og forbedre den offentlige
service. Artiklen viser, at frisættelsen øger behovet for ledelsesmæssige
og organisatoriske mellemregninger angående det at begribe, begrunde
og begrebsliggøre nye organisationsdesign, når folkeskolen skal styres,
organiseres og ledes indefra.
ledelse i en frikommune, og hvordan nye ledelsestilgange udvikles,
når der eksperimenteres med at forfine og forbedre den offentlige
service. Artiklen viser, at frisættelsen øger behovet for ledelsesmæssige
og organisatoriske mellemregninger angående det at begribe, begrunde
og begrebsliggøre nye organisationsdesign, når folkeskolen skal styres,
organiseres og ledes indefra.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Ledelse i Morgen |
Vol/bind | 25 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 27-33 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 2446-1717 |
Status | Udgivet - 6 apr. 2022 |