Abstract
I dette kapitel giver vi et bud på, hvordan fritidspædagogikkens helt særlige mulighedslandskaber for selvoverskridende og selvforglemmende oplevelser i forpligtende fællesskaber med andre kan bidrage frugtbart til unges identitetsdannelse i et individualiseret og selvrefleksivt livsprojekt. Teoretisk er kapitlet forankret i Thomas Ziehes videnssociologiske analyser af det senmoderne ungdomslivs udfordringer og inspireret af hans pædagogiske svar på disse. Empirisk er artiklen funderet på aktuelle forsknings- og udviklingsprojekter fra det fritidspædagogiske felt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Fritids-og Ungdomspædagogik |
Redaktører | Christoffer Schultz, Kirtsne Elisa Petersen |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Odense |
Forlag | Ungdomsringen |
Publikationsdato | 11 apr. 2024 |
Sider | 140-163 |
Kapitel | 6 |
ISBN (Trykt) | 978-87-90742-64-5 |
Status | Udgivet - 11 apr. 2024 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning