Abstract
I dette kapitel giver vi et bud på, hvordan fritidspædagogikkens helt særlige mulighedslandskaber for selvoverskridende og selvforglemmende oplevelser i forpligtende fællesskaber med andre kan bidraget frugtbart til ungens identitetsdannelse i et individualiseret og selvrefleksivt livsprojekt. Teoretisk er kapitlet forankret i Thomas Ziehes videnssociologiske analyser af det senmoderne ungdomslivs udfordringer og inspireret af hans pædagogiske svar på disse. Empirisk er artiklen funderet på aktuelle forsknings- og udviklingsprojekter fra det fritidspædagogiske felt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Fritids- og ungdomspædagogik : En grundbog i fritids- og ungdomspædagogisk arbejde med større børn og unge |
Redaktører | Christoffer Schultz, Kirsten Elisa Petersen |
Antal sider | 24 |
Forlag | Ungdomsringen |
Publikationsdato | 2024 |
Sider | 140-163 |
Kapitel | 6 |
ISBN (Trykt) | 9788790742645 |
Status | Udgivet - 2024 |