Fritidspædagogiske potentialer i modtagelsen af flygtningebørn

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

I denne artikel bevæger vi os over i en fritidsklub, som samarbejder med en skole med modtageklasser. Vi skal høre to pædagogers refleksioner over, hvordan rationaler om børns selvvalgte aktiviteter og det forebyggende i det almene kan have betydning i modtagelsen af ukrainske børn. I klubben bliver computerspil og tolkning til "forhåbningsfyldte ting" i et "stemningsarbejde" med henblik på fællesskab. Men stemningsarbejdet indebærer også bekymring for, om børnene bevæger sig ud af computerrummet.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind25
Udgave nummer4
Sider (fra-til)94-103
Antal sider10
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - 15 dec. 2023

Emneord

  • pædagogik
  • fritidspædagogik
  • pædagogisk arbejde
  • børn
  • Ukraine
  • flygtningebørn
  • Skoler, fag og institutioner
  • Fritidsklub
  • Modtageklasser

Citationsformater