Gør lektier og faglig fordybelse nogen forskel for elevernes læring?

Annette Søndergaard Gregersen, Birgitte Hedeskov, Rikke Anthon, Katrine Søbæk Jagd

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Er det muligt at løfte det faglige niveau hos alle elever via lektiehjælp og faglig fordybelse? Forfatterne tager udgangspunkt i et pilotprojekt, hvor det blev undersøgt, hvordan lektiehjælp og faglig fordybelse praktiseres i skolerne. Noget tyder på, at reformtiltaget rent faktisk har ændret skolernes praksis med lektier og hjemmearbejde. Forfatterne efterlyser dog, at skolerne nytænker og reflekterer over, hvordan lektiehjælp og faglig fordybelse reelt kan øge elevernes udbytte, så det skemalagte tiltag ikke bliver til traditionelle hjemmelektier, der blot udføres i skolen.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftUnge Paedagoger
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)87-95
    Antal sider9
    ISSN0106-5386
    StatusUdgivet - okt. 2017

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater