Gaming & esport: POP Episode 44

Dorthe Geisnæs (Vært), Annette Fiskaali (Gæst), Sofus Bynge (Gæst), Christian Lund Nørgaard Straszek (Gæst)

Publikation: Ikke-skriftlig produktionPodcast, musik- og lydproduktionFormidling

Abstract

Den digitale verden og den fysisk verden – skillevej eller mulighed?

Skærme, sociale medier og computerspil/gaming er blevet en del af vores hverdag, og efterspørgslen på gaming-fokuseret undervisning er stor, men kan de – den digitale verden og computerspillene egentlig bidrage med noget positivt til læring? I så fald, hvordan?
Derudover er der i tiden mange stærke meninger og holdning til ”skærmtid” sociale medier og gaming – men hvad og hvor meget beror på forskning og hver meget er, ja, holdninger?

Hvis du er interesseret i at høre mere, så på med hørebøfferne og lyt til psykolog og phd. Anne Fiskaali, Sofus Bynge, der er specialkonsulent hos Tricked og fysioterapeut og ph.d studerende Christian Straszek – give deres perspektiver på dette emne.

I serien: POP - På opdagelse i pædagogik og læring.
POP er en podcast-serie udviklet af Act2Learn Pædagogik og læring på Professionshøjskolen UCN
OriginalsprogDansk
Publikationsdato21 mar. 2023
UdgivelsesstedSpreaker.com
PublikationsmedierOnline
Størrelse59:39
StatusUdgivet - 21 mar. 2023

Citationsformater