Projekter pr. år
Abstract
Oplæg om udvikling og forskning fra projektet GBL21, hvor der er udviklet og afprøvet en række undervisningsforløb til både dansk, matematik og naturfag. Med brug af designtænkning i kombination med digitale og analoge spilredskaber er formålet med projektet, der er støttet økonomisk af Innovationsfonden, at udvikle elevers evner til at samarbejde, modellere, håndtere designprocesser og tænke innovativt.
I oplægget beskrives og begrundes en række forløb til naturfagsundervisning, med reference til forskning om spilbaseret læring, design tænkning og undersøgende og dialogisk læring i naturfag. Desuden præsenteres en række data både fra udviklings og interventionsfasen, bl.a. kvalitativ forskning med fokus på lærer agency og dialogisk positionering.
I oplægget beskrives og begrundes en række forløb til naturfagsundervisning, med reference til forskning om spilbaseret læring, design tænkning og undersøgende og dialogisk læring i naturfag. Desuden præsenteres en række data både fra udviklings og interventionsfasen, bl.a. kvalitativ forskning med fokus på lærer agency og dialogisk positionering.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2021 |
Status | Udgivet - 2021 |
Begivenhed | Big Bang konferencen - online Varighed: 24 mar. 2021 → 25 mar. 2021 https://bigbangkonferencen.dk |
Konference
Konference | Big Bang konferencen |
---|---|
Lokation | online |
Periode | 24/03/21 → 25/03/21 |
Internetadresse |
Emneord
- naturfag
Projekter
- 1 Afsluttet
-
GBL21: GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
Hanghøj, T. (Projektleder), Brok, L. S. (Projektleder), Møller, L. (Projektleder), Bundsgaard, J. (Projektleder), Bremholm, J. (Projektdeltager), Kabel, K. (Projektdeltager), Nielsen, B. L. (Projektdeltager), Ejsing-Duun, S. (Projektdeltager), Skott, C. K. (Projektdeltager) & Lützen, P. H. (Projektdeltager)
01/10/17 → 01/10/22
Projekter: Projekt › Forskning