GBL21 i Naturfag- spil og designtænkning

Birgitte Lund Nielsen, Ulrich Pedersen Dahl, Ian Rubeck Stenz

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktForskningpeer review

Abstract

Oplæg om udvikling og forskning fra projektet GBL21, hvor der er udviklet og afprøvet en række undervisningsforløb til både dansk, matematik og naturfag. Med brug af designtænkning i kombination med digitale og analoge spilredskaber er formålet med projektet, der er støttet økonomisk af Innovationsfonden, at udvikle elevers evner til at samarbejde, modellere, håndtere designprocesser og tænke innovativt.
I oplægget beskrives og begrundes en række forløb til naturfagsundervisning, med reference til forskning om spilbaseret læring, design tænkning og undersøgende og dialogisk læring i naturfag. Desuden præsenteres en række data både fra udviklings og interventionsfasen, bl.a. kvalitativ forskning med fokus på lærer agency og dialogisk positionering.


OriginalsprogDansk
Publikationsdato2021
StatusUdgivet - 2021
BegivenhedBig Bang konferencen - online
Varighed: 24 mar. 202125 mar. 2021
https://bigbangkonferencen.dk

Konference

KonferenceBig Bang konferencen
Lokationonline
Periode24/03/2125/03/21
Internetadresse

Emneord

  • naturfag
  • GBL21: GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century

    Hanghøj, T. (Projektleder), Brok, L. S. (Projektleder), Møller, L. (Projektleder), Bundsgaard, J. (Projektleder), Bremholm, J. (Projektdeltager), Kabel, K. (Projektdeltager), Nielsen, B. L. (Projektdeltager), Ejsing-Duun, S. (Projektdeltager), Skott, C. K. (Projektdeltager) & Lützen, P. H. (Projektdeltager)

    01/10/1701/10/22

    Projekter: ProjektForskning

Citationsformater