Gebyr ved udeblivelse: en analyse af de organisatoriske konsekvenser

Marie Henriette Madsen, Ulf Kåre Jansbøl, Jakob Kjellberg

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

Abstract

Når patienter udebliver fra en aftale på hospitalet, får hospitalsafdelingen sværere ved at udnytte tiden effektivt og leve op til ventetidsgarantier og produktivitetskrav. Men udeblivelserne skyldes ikke altid glemsomhed hos patienterne – men derimod uhensigtsmæssige procedurer på hospitalerne. Det viser en analyse af de organisatoriske konsekvenser ved at indføre gebyrer ved udeblivelser på hospitalerne.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagVIVE - Det nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
ISBN (Trykt)978-87-93626-02-7
StatusUdgivet - 2017
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Sygdom, sundhedsvidenskab og sygepleje

Citationsformater