"Gi'r det mening?": om unges deltagelsesmuligheder og fagprofessionelles intentioner

Hanne Føns

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Med afsæt i et aktionsforskningsprojekt i samarbejde med Havredal Praktiske Uddannelser tydeliggøres de udfordringer, der kan opstå, når den pædagogiske intention og målgruppens (de udsatte unge) forventninger ikke stemmer overens. Projektet peger på, hvordan eleverne her yder modstand mod deltagelse, fordi lærernes forventning til deres deltagelse enten ikke giver mening for eleverne, eller kræver flere ressourcer end eleverne har.
OriginalsprogDansk
TidsskriftTidsskrift for Socialpædagogik
Vol/bind21. årg.
Udgave nummer1
Sider (fra-til)29-39
Antal sider11
ISSN1398-3717
StatusUdgivet - 2018
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • Børn og unge
  • Socialt arbejde og sociale forhold
  • aktionsforskning

Citationsformater