God skolepolitik er bevidst om skolens vilkår og dens forskelligheder

    Publikation: Bidrag til tidsskriftAvisartikel

    Abstract

    Vil vi have en inkluderende skole med en høj grad af undervisningsdifferentiering, og vil vi gerne have børn, der har det godt, mens de er i skole, forudsætter det, at skolens lærere får langt bedre vilkår for at etablere god undervisning, end de har i dag.
    Skal alle børn kunne deltage i en undervisning, som gør dem dygtige, bliver vi nødt til at have langt større fokus på, at børn deltager forskelligt i den samme undervisning, og at nogle børn, der er til stede i de danske klasseværelser, faktisk har ganske ringe mulighed for at være med. Det skal anerkendes politisk, og man skal have bedre mulighed for at arbejde pædagogisk-didaktisk med problemstillingen helt konkret på den enkelte skole og i den enkelte klasse.
    OriginalsprogDansk
    AndetKommunen
    Antal sider1
    StatusUdgivet - 4 dec. 2016

    Emneord

    • folkeskolen

    Citationsformater