Gode overgange mellem dagtilbud, skole og skolefritidsordning: - i Vesthimmerland kommune

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskning

11 Downloads (Pure)

Abstract

I denne bog beskrives et forsknings- og et kompetenceudviklingsprojekt i
Vesthimmerland kommune gennemført i samarbejde med Pædagoguddannelsen og act2learn ved University College Nordjylland.
Der er i projektet arbejdet med og udviklet et nyt dialogværktøj
(KVALid/med fokus på overgange mellem dagtilbud og skole), der diskuterer kvalitet i de pædagogiske processer inden for fem temaer:

1. Sociale relationer, der forbinder miljøerne i dagtilbud og skole og skolefritidsordning
2. Samarbejde med forældre i overgangen mellem dagtilbud og skole og skolefritidsordning
3. Design af læringsmiljøer – herunder et særligt fokus på kønsperspektivet
4. Børnenes perspektiv i overgangen
5. En vis kulturel lighed mellem f.eks. organisering, pædagogik og læringsfokus.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg
ForlagBooks on Demand GmbH
Antal sider136
ISBN (Trykt)978-87-7188-282-7
StatusUdgivet - apr. 2017

Emneord

  • evaluering

Citationsformater