Good practices in early childhood education: Looking at early educators' perspectives in six European countries

Lise Sanders, Athanasis Gregoriadis, Evridiki Zachopoulou, Vasilis Grammatikopoulos, Jarmo Liukkonen, Teresa Leal, Ana Magdalena Gamelas, Manuela Pessanha, Silvia Araujo de Barros, Eleni Loizou, Claus Henriksen*, Laura Ciolan

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

Abstract

Good practices in early childhood education er en undersøgelse fortaget efter Early Childhood Environmental Rating Scale - R (ECERS-R). I undersøgelsen deltog Akademikere, pædagoger og kommunalt personale fra de 6 partnerlande bestående af Grækenland, Portugal, Finland, Danmark, Rumænien og Cypern.
Undersøgelsen fokuserede på indsamling af Good practice inden for 5 specifikke kategorier af daglig praksis i børnehaver og børnehaveklasser.
Plads og Inventar
Personlige omsorgsrutiner
Sprog - Tænkning
Aktiviteter
Interaktioner
Struktur
Projektet er støttet af Lifelong learning programme of the European Union. Projektets reference nummer er: 517999-LLP-2011-GR-COMENIUS-CMP
Projektet startede d. 1/12 - 2011 og afsluttedes d. 31/5-2014
OriginalsprogEngelsk
UdgivelsesstedThessaloniki
ForlagChristodoulidi Publishers
Udgave1
Antal sider221
ISBN (Elektronisk)978-960-8183-88-9
StatusUdgivet - 1 jul. 2014

Emneord

  • opvækst

Citationsformater