Projekter pr. år
Abstract
Projektet "Green Kidz. Intercultural environmental citizenship in the English language classroom in Argentina and Denmark" er en del af et internationalt udviklingsprojekt, der er ledet af Michael Byram, Durham University. Projektet belyser, hvordan interkulturelt medborgerskab kan styrkes i folkeskolens læringsrum. Inden for projektrammen udvikles og analyseres et lokalt, transnationalt og globalt miljøsamarbejde i engelskundervisningen mellem en argentinsk folkeskole og den Internationale Profilskole i København. Artiklen opsummerer projektets ramme og resultater.
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Titel | From principles to practice in education for intercultural citizenship. |
Redaktører | Michael Byram |
Antal sider | 28 |
Udgivelsessted | Bristol, UK |
Forlag | Multilingual Matters |
Publikationsdato | 20 okt. 2016 |
Sider | 131-158 |
ISBN (Trykt) | 9781783096541 |
ISBN (Elektronisk) | 9781783096565 |
Status | Udgivet - 20 okt. 2016 |
Emneord
- interkulturelle forhold
- sprogtilegnelse
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'Green kidz: Young learners engage in intercultural environmental citizenship in an english language classroom in Argentina and Denmark'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.Projekter
- 2 Afsluttet
-
Green Kidz. Intercultural environmental citizenship in the English language classroom in Argentina and Denmark
Byram, M. (Projektleder), Porto, M. (Projektdeltager), Schifler, K. (Projektdeltager) & Daryai-Hansen, P. (Projektdeltager)
01/10/12 → 01/05/14
Projekter: Projekt › Forskning
-
Framework of Reference for Pluralistic Approaches to Languages and Cultures (FREPA), European Centre For Modern Languages, Council of Europe
Candelier, M. (Projektleder), Schröder-Sura, A. (Projektdeltager), de Pietro, J.-F. (Projektdeltager), Lörincz, I. (Projektdeltager), Gerber, B. (Projektdeltager), Moore, D. (Projektdeltager) & Daryai-Hansen, P. (Projektdeltager)
01/02/09 → 01/01/12
Projekter: Projekt › Forskning