Green kidz: Young learners engage in intercultural environmental citizenship in an english language classroom in Argentina and Denmark

Melina Porto, Petra Daryai-Hansen, Maria Emilia Arcuri, Kira Schifler

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Projektet "Green Kidz. Intercultural environmental citizenship in the English language classroom in Argentina and Denmark" er en del af et internationalt udviklingsprojekt, der er ledet af Michael Byram, Durham University. Projektet belyser, hvordan interkulturelt medborgerskab kan styrkes i folkeskolens læringsrum. Inden for projektrammen udvikles og analyseres et lokalt, transnationalt og globalt miljøsamarbejde i engelskundervisningen mellem en argentinsk folkeskole og den Internationale Profilskole i København. Artiklen opsummerer projektets ramme og resultater.
    OriginalsprogEngelsk
    TitelFrom principles to practice in education for intercultural citizenship.
    RedaktørerMichael Byram
    Antal sider28
    UdgivelsesstedBristol, UK
    ForlagMultilingual Matters
    Publikationsdato20 okt. 2016
    Sider131-158
    ISBN (Trykt)9781783096541
    ISBN (Elektronisk)9781783096565
    StatusUdgivet - 20 okt. 2016

    Emneord

    • interkulturelle forhold
    • sprogtilegnelse

    Fingeraftryk

    Dyk ned i forskningsemnerne om 'Green kidz: Young learners engage in intercultural environmental citizenship in an english language classroom in Argentina and Denmark'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

    Citationsformater