Abstract
Kapitlet peger på litteraturundervisningens dannelsesmuligheder, og hvordan disse afspejles i de litteraturdidaktiske valg af værk, analysetilgang og elevinvolvering. Kapitlet fremhæver tre kriterier ved tekster, der indgår i en undersøgende og engagerende litteraturundervisning. Teksterne skal være flertydige og fortolkningsåbne og give læseren mulighed for indlevelse, indsigt og selvoverskridelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Dannelse i alle fag |
Redaktører | Jeanette Hansen, Mette Rønø, Sophie Ellgaard Soneff, Astrid Holtz Yates |
Antal sider | 14 |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 23 okt. 2019 |
Sider | 69-83 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-795-6 |
Status | Udgivet - 23 okt. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- identitetsdannelse
- litteratur
- litteraturdidaktik