Abstract
Hvordan lave forløb med afsæt i elevernes hverdagsforestillinger og med udgangspunkt i børnenes egne undersøgelser? I materialet grubletegninger arbejdes med opfattelser som er hyppige blandt førskole- og indskolingselever knyttet til genkendelige dagligdagssituationer. Naturfaglige kernekompetencer som at kunne forudsige, designe et eksperiment, undersøge, observere og konkludere inddrages i de IBSE-baserede forløb.
Grubletegninger er en dansk didaktisk bearbejdning af ’Science Concepts’ / ’Concept Cartoons’ rettet mod aldersgruppen 5-10år.
Grubletegninger er en dansk didaktisk bearbejdning af ’Science Concepts’ / ’Concept Cartoons’ rettet mod aldersgruppen 5-10år.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Odense |
---|---|
Forlag | Syddansk Universitet |
Antal sider | 58 |
ISBN (Trykt) | 978-87-92321-25-1 |
Status | Udgivet - 1 sep. 2018 |
Emneord
- naturfag
- IBSE
- grubletegninger