Abstract
Bogen introducerer grundlæggende statistik især målrettet til faget på markedsføringsøkonomuddannelsen.
Formålet med bogen er, at den studerende kan anvende forskellige markedsanalysemetoder og statistiske færdigheder til vurdering af data. Bogen fokuserer derfor på anvendelsen og fortolkningen af hypotesetests og andre teknikker, og ikke på den matematiske baggrund.
I bogen gennemgås emnerne beskrivende statistik, indledende sandsynlighedsteori, konfidensintervaller, behandling af spørgeskemaer, goodness-of-fit-test, stikprøveudvælgelse
Formålet med bogen er, at den studerende kan anvende forskellige markedsanalysemetoder og statistiske færdigheder til vurdering af data. Bogen fokuserer derfor på anvendelsen og fortolkningen af hypotesetests og andre teknikker, og ikke på den matematiske baggrund.
I bogen gennemgås emnerne beskrivende statistik, indledende sandsynlighedsteori, konfidensintervaller, behandling af spørgeskemaer, goodness-of-fit-test, stikprøveudvælgelse
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
---|---|
Antal sider | 128 |
ISBN (Trykt) | 9788741257976 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- kvantitativ metode
- statistik