Abstract
Rapporten ’Grundlag for kapacitetsløft af professionshøjskolernes læreruddannelsesforskning’ opstiller 13 principper for FoU-miljøers bæredygtighed i et professionsuddannelsesperspektiv.Otte af disse principper
danner afsæt for et benchmark for bæredygtige FoU-miljøer, som består af i alt 22 indikatorer. Disse indikatorer er blevet belyst gennem en survey med 230 af professionshøjskolernes FoU-aktive medarbejdere (svarende til en svarprocent på 76,2). De resterende fem principper står som selvstændige anbefalinger til professionshøjskolernes ledelser.
danner afsæt for et benchmark for bæredygtige FoU-miljøer, som består af i alt 22 indikatorer. Disse indikatorer er blevet belyst gennem en survey med 230 af professionshøjskolernes FoU-aktive medarbejdere (svarende til en svarprocent på 76,2). De resterende fem principper står som selvstændige anbefalinger til professionshøjskolernes ledelser.
| Originalsprog | Dansk |
|---|
| Antal sider | 103 |
|---|---|
| Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- læreruddannelsen
- bæredygtige forskningsmiljøer