GRUNDLAG FOR KAPACITETSLØFT AF PROFESSIONSHØJSKOLERNES LÆRERUDDANNELSESFORSKNING: Forslag til benchmark for vurdering af forsknings- og udviklingsmiljøer

Lisbeth Lunde Frederiksen, Lene Mosegaard Søbjerg, Alan Klæbel Weisdorf, Thomas Thyrring Engsig, Bo Nielson, Karsten Gynther

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

    Abstract

    Rapporten ’Grundlag for kapacitetsløft af professionshøjskolernes læreruddannelsesforskning’ opstiller 13 principper for FoU-miljøers bæredygtighed i et professionsuddannelsesperspektiv.Otte af disse principper
    danner afsæt for et benchmark for bæredygtige FoU-miljøer, som består af i alt 22 indikatorer. Disse indikatorer er blevet belyst gennem en survey med 230 af professionshøjskolernes FoU-aktive medarbejdere (svarende til en svarprocent på 76,2). De resterende fem principper står som selvstændige anbefalinger til professionshøjskolernes ledelser.
    OriginalsprogDansk
    Antal sider103
    StatusUdgivet - 2021

    Emneord

    • læreruddannelsen
    • bæredygtige forskningsmiljøer

    Citationsformater