Projekter pr. år
Abstract
Gruppearbejde kan være en didaktisk tilgang til at uddanne og socialisere elever til demokratisk forståelse og aktiv deltagelse i samfundet, hvilket er en del af formålet med de gymnasiale uddannelser og erhvervsuddannelserne. Kapitlet præsenterer teoretiske perspektiver på demokrati i uddannelse og formidler elevers erfaringer med og forståelse af demokrati i en argumentation for, at gruppearbejde kan give muligheden for i at øve sig i demokratiske aktiviteter. Derudover drøfter artiklen, hvilke didaktiske opmærksomheder lærerne kan have for øje, når gruppearbejde skal understøtte demokratisk forståelse og aktiv deltagelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser – begrundelser og perspektiver |
Redaktører | Henriette Duch |
Antal sider | 10 |
Forlag | Frydenlund |
Publikationsdato | 2023 |
Udgave | 1 |
Sider | 41-50 |
ISBN (Trykt) | 9788772166827 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- demokrati
- ungdomsuddannelser
-
Demokrati på ungdomsuddannelser
Duch, H. (Projektleder) & Skov, T. K. (Projektdeltager)
01/01/22 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser – begrundelser og perspektiver
Duch, H. (Projektleder), Wiskerchen, M. (Projektdeltager), Nielsen, B. L. (Projektdeltager), Jepsen, C. B. (Projektleder), Larsen, V. (Projektdeltager), Skov, T. K. (Projektdeltager) & Andreasen, K. (Projektdeltager)
03/01/22 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Forskning