Gut sein ist weniger interessant: Wirksame Inklusion in der dänischen folkeskole

Bidragets oversatte titel: Hvor dygtig du er, er mindre interessant: Inklusion der fungerer i den danske folkeskolen

Jette Sylvestersen, Søren Bøjgård, Katharina Kobelt

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

At stræbe efter retfærdighed og retfærdighed i præstationsevaluering bliver ofte en udfordring (ikke kun) i inkluderende skolemiljøer, som skoleadministratorer står over for før udviklingsopgaver på det indholdsmæssige, strukturelle og organisatoriske plan. Hvordan kan det være muligt at konceptualisere håndteringen af ​​præstationsevaluering i skolehverdagen på en anerkendende måde for alle? Hvordan kan præstationer defineres, dokumenteres og tilbagerapporteres på en forstærkende måde i forhold til skolens selvopfattelse? Hvordan kan et skolepræstationskoncept egnet til hverdagsbrug se ud? I dette temahæfte præsenteres begreber, praksisser og instrumenter til præstationsvurdering om disse problemstillinger og konkretiseres og illustreres ved hjælp af eksempler fra skolerne "på vej mod inklusion".
Bidragets oversatte titelHvor dygtig du er, er mindre interessant: Inklusion der fungerer i den danske folkeskolen
OriginalsprogTysk
FagbladSchule Inklusiv
Udgave nummer10
Sider (fra-til)36-38
Antal sider3
ISSN2626-4064
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • inklusion

Citationsformater