Abstract
At stræbe efter retfærdighed og retfærdighed i præstationsevaluering bliver ofte en udfordring (ikke kun) i inkluderende skolemiljøer, som skoleadministratorer står over for før udviklingsopgaver på det indholdsmæssige, strukturelle og organisatoriske plan. Hvordan kan det være muligt at konceptualisere håndteringen af præstationsevaluering i skolehverdagen på en anerkendende måde for alle? Hvordan kan præstationer defineres, dokumenteres og tilbagerapporteres på en forstærkende måde i forhold til skolens selvopfattelse? Hvordan kan et skolepræstationskoncept egnet til hverdagsbrug se ud? I dette temahæfte præsenteres begreber, praksisser og instrumenter til præstationsvurdering om disse problemstillinger og konkretiseres og illustreres ved hjælp af eksempler fra skolerne "på vej mod inklusion".
Bidragets oversatte titel | Hvor dygtig du er, er mindre interessant: Inklusion der fungerer i den danske folkeskolen |
---|---|
Originalsprog | Tysk |
Fagblad | Schule Inklusiv |
Udgave nummer | 10 |
Sider (fra-til) | 36-38 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 2626-4064 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- inklusion