TY - BOOK
T1 - Hånd om helheden
AU - Eskildsen Jepsen, Robert
AU - Kronborg Pedersen, Søren
AU - Rasmussen, Bo Morthorst
PY - 2012
Y1 - 2012
N2 - Den tværfaglige og professionelle opgave er det centrale. En problemstilling kan anskues som en opgave, der skal løses, og hvorvidt en problemstilling i teori og praksis kan kategoriseres som tværfaglig og professionel afhænger først og fremmest af opgavens karakter og kontekst, og dermed af om løsningen af opgaven kræver eller kunne profitere af et tværfagligt og professionelt samarbejde. Eksempelvis må læreren, pædagogen, socialrådgiveren, sygeplejersken, underviseren, lederen m.fl. stille spørgsmålet: Er der brug for en anden viden, andre handlinger eller andre institutionelle rammer, end jeg og min egen profession i min institutionelle ramme kan levere, for at kunne løse opgaven optimalt?
AB - Den tværfaglige og professionelle opgave er det centrale. En problemstilling kan anskues som en opgave, der skal løses, og hvorvidt en problemstilling i teori og praksis kan kategoriseres som tværfaglig og professionel afhænger først og fremmest af opgavens karakter og kontekst, og dermed af om løsningen af opgaven kræver eller kunne profitere af et tværfagligt og professionelt samarbejde. Eksempelvis må læreren, pædagogen, socialrådgiveren, sygeplejersken, underviseren, lederen m.fl. stille spørgsmålet: Er der brug for en anden viden, andre handlinger eller andre institutionelle rammer, end jeg og min egen profession i min institutionelle ramme kan levere, for at kunne løse opgaven optimalt?
KW - pædagogisk arbejde
KW - praksisfællesskab
KW - læreruddannelsen
KW - pædagoguddannelsen
KW - studerende
UR - http://www.folkeskolen.dk/515544/klar-til-samarbejde
M3 - Bog
SN - 978-87-7129-121-6
BT - Hånd om helheden
PB - Klim
CY - Århus
ER -