Hånd om helheden

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

Abstract

Den tværfaglige og professionelle opgave er det centrale. En problemstilling kan anskues som en opgave, der skal løses, og hvorvidt en problemstilling i teori og praksis kan kategoriseres som tværfaglig og professionel afhænger først og fremmest af opgavens karakter og kontekst, og dermed af om løsningen af opgaven kræver eller kunne profitere af et tværfagligt og professionelt samarbejde. Eksempelvis må læreren, pædagogen, socialrådgiveren, sygeplejersken, underviseren, lederen m.fl. stille spørgsmålet: Er der brug for en anden viden, andre handlinger eller andre institutionelle rammer, end jeg og min egen profession i min institutionelle ramme kan levere, for at kunne løse opgaven optimalt?
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedÅrhus
ForlagKlim
Antal sider228
ISBN (Trykt)978-87-7129-121-6
StatusUdgivet - 2012
BegivenhedHånd om helheden -
Varighed: 1 jan. 2012 → …

Konference

KonferenceHånd om helheden
Periode01/01/12 → …

Emneord

  • praksisfællesskab
  • læreruddannelsen
  • pædagogisk arbejde
  • pædagoguddannelsen
  • studerende

Citationsformater