Abstract
Artiklen formidler fund fra følgeforskningen af ”Begge hjul på jorden”, et projekt, der handler om sundhedsfremme i skolen og sigter mod at skabe sammenhæng mellem læring, trivsel og bevægelse. I artiklen undersøger vi først potentialet for, at skolens lærere og pædagoger kan skabe sammenhæng mellem læring, trivsel og bevægelse via en cykelinddragende undervisning. Derefter diskuterer vi de pædagogiske og didaktiske implikationer af at arbejde med den cykelinddragende undervisning. Artiklen retter sig primært mod folkeskolens praktikere, men alle med interesse for læring, pædagogik, didaktik, sundhed og cykling vil kunne læse artiklen – med forhåbentlig nye indsigter til følge.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Folkeskolen |
Antal sider | 19 |
ISSN | 0015-5837 |
Status | Udgivet - 23 apr. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Didaktik
- Skole- og Fritidspædagogik
- Understøttende Undervisning
- bevægelse i skoledagen
- geografi
- historie
- idræt
- lærer
- motion og bevægelse
- musik
- pædagog