Abstract
Med afsæt i en praksisfortælling fra den pædagogiske hverdag i Gartneriet beskriver og diskuterer jeg i dette kapitel, hvorfor og hvordan pædagoger kan og bør arbejde med natur- og scienceaktiviteter. Jeg fokuserer primært på arbejdet i dagtilbud, men kapitlets tanker og pointer kan i vid udstrækning overføres til andre målgrupper inden for den pædagogiske profession.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Grundfaglig viden om pædagogiske miljøer og aktiviteter |
Redaktører | Trine Holst Mortensen |
Antal sider | 22 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Akademisk Forlag |
Publikationsdato | okt. 2017 |
Sider | 165-187 |
Artikelnummer | 8 |
ISBN (Trykt) | 978-87-636-0421-5 |
Status | Udgivet - okt. 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- natur og udeliv
- naturfag
- science
- science-pædagogik
- væren