Handicapsyn og deres betydning for pædagogisk arbejde med børn, unge og voksne med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser.

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

Abstract

I oplægget sættes der fokus forskellige handicapsyn og handicapmodeller og deres betydning for pædagogisk praksis og, hvordan handicapsyn og modeller kan være med til udfordre og udvide professionelles syn på mennesker med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser. Formålet er, at bidrage til refleksion over, hvilke syn og forståelser af handicap professionelle såsom pædagoger har af personer med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser og derfor bringer med sig ind i mødet med disse børn, unge og voksne.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2019
StatusUdgivet - 2019
BegivenhedBUPLs Specialpædagogisk konference: udvidet forældresamarbejde med forældre til udsatte børn og unge i fritids og klubtilbud - ODEON, Odense, Danmark
Varighed: 14 mar. 201914 mar. 2019

Konference

KonferenceBUPLs Specialpædagogisk konference
LokationODEON
Land/OmrådeDanmark
ByOdense
Periode14/03/1914/03/19

Citationsformater