Projekter pr. år
Abstract
Hvis pædagogik for bæredygtighed for alvor skal spille ind i en forandring af samfundet, kræver det at uddannelsesinstitutioner på alle niveauer tør udfordre deres egne grundlæggende antagelser og gentænke deres mission i samfundet (Wals & Jickling 2002). For daginstitutioner handler det bl.a. om at kigge med nye øjne på, hvordan dagtilbuddenes formål - at fremme børns dannelse, læring, trivsel og udvikling - hænger sammen med bæredygtighed. I dette kapitel diskuterer jeg, hvordan en opmærksomhed på og undren over forhold og tænkemåder, vi normalt tager for givet, kan være et udgangspunkt for denne type refleksioner.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Bæredygtighed og dagtilbudspædagogik : eksperimenter, dilemmaer og læreprocesser |
Redaktører | Mia Husted, Nanna Jordt Jørgensen, Katrine Dahl Madsen |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
Forlag | Frydenlund |
Publikationsdato | 2023 |
Sider | 26-42 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7216-650-6 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-7216-651-3 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Aktionslæring
- Pædagogik for bæredygtighed
- aktionsforskning
- daginstituioner
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Pædagogik for bæredygtighed
Husted, M. (Projektleder), Jørgensen, N. J. (Projektdeltager), Møller, T. (Projektdeltager), Frøkjær, T. (Projektdeltager), Damgaard, B. V. (Projektdeltager), Bollingberg, K. (Projektdeltager), Madsen, K. D. (Projektleder), Mortensen, H. (Projektdeltager), Celinder, D. T. (Projektdeltager) & Nielsen, N. (Projektdeltager)
01/03/18 → 01/02/21
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation