Abstract
Artiklen ser nærmere på AMU’s opgaver og betingelser for at kunne være en aktiv spiller i den kompetenceudvikling af arbejdsstyrken, som regnes for at være nødvendig for erhvervslivets og landets vækst og konkurrenceevne, og for den enkeltes muligheder for at bevare en tilknytning til arbejdsmarkedet. Artiklen indledes med en kort karakteristik af, hvad man kunne kalde AMU’s aktuelle krise. Herefter følger en kort historisk redegørelse for AMU’s opgaver og betingelser gå tættere ind på AMU’s rolle som led i den danske flexicurity model og hvilken betydning moderniseringsprocessen af den offentlige sektor har haft for AMU. Med afsæt i dette præciseres AMU’s opgaveløsning de senere år, og med hjælp fra en gruppe centralt placerede AMU-personer bliver AMU’s udfordringer og muligheder for at overleve diskuteret.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Vinkler på erhvervspædagogikken : En antologi til diplomuddannelsen |
Redaktører | Jette Larsen |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | Odense |
Forlag | Praxis |
Publikationsdato | maj 2012 |
Udgave | 1. udgave |
Sider | 131-149 |
ISBN (Trykt) | 978-87-082336-4 |
Status | Udgivet - maj 2012 |
Emneord
- erhvervsuddannelser
- AMU