Har jeg forstået det rigtigt? Undevisning og læring i naturvidenskab for sygeplejerskestuderende

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Interviews med sygeplejestuderende, der har problemer i forhold til biokemi, anatomi og fysiologi, gav indsigt i disse studerendes læringsstrategier i undervisningen. Ved bevidst at inddrage motiverende faktorer som inklusion, attitude, mening og kompetence (1), kan der skabes et læringsmiljø, hvor læreprocesser sker gennem meningsdannelse og refleksiv diskurs (2). Det er væsentligt for de studerendes læreprocesser, at stoffet gøres virkelighedsnært, og holdes fri af for mange detaljer.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftUddannelsesnyt
    Vol/bind20
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)2-7
    Antal sider6
    ISSN1602-0162
    StatusUdgivet - 2 sep. 2009

    Emneord

    • anatomi og fysiologi, kvalitativt interview, læring, motivation, meningsdannelse

    Citationsformater