Abstract
I artiklen fremlægges en undersøgelse af, hvordan og i hvilket omfang lektieanvisninger i dansk kan anvendes til at undersøge et fags fremtræden afhængigt af måden, hvorpå der gives lektier for. Undersøgelsen tager udgangspunkt i danskfaget i gymnasieskolen, men eftersom fokus er på, hvordan et fag udtrykkes i lektieanvisninger, kan undersøgelsen og dens fund også overføres til andre fag. I undersøgelsen forstår vi lektieanvisninger som et møde mellem fag og elev, og med afsæt i denne anskuelse afdækker vi lektieanvisningers didaktiske potentiale.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 2 |
Tidsskrift | Gymnasiepædagogik |
Vol/bind | 300 |
Udgave nummer | 120 |
Sider (fra-til) | 39-56 |
Antal sider | 17 |
ISSN | 1399-6096 |
Status | Udgivet - 10 maj 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Lektier
- fagfremstilling
- kommunikation
- Uddannelse, professioner og erhverv
- anvendelse af lektier