Projekter pr. år
Abstract
Denne artikel undersøger, hvordan helhedsorienteret undervisning skal forstås på FGU. Det er et krav, at undervisningen skal være helhedsorienteret, men hvad vil det sige? Hvilke helheder skal undervisningen rette sig imod, og hvad skal udgøre dele? Med teoretisk afsæt i Karen Borgnakkes analyseramme for evalueringsforskning af uddannelsesindsatser følges visionen fra ide til praksis gennem en sammenlignende analyse af Børne- og Undervisningsministeriets beskrivelser af helhedsorienteret undervisning og FGU-læreres forståelse af begrebet. Baseret på analysens fund udvikles afslutningsvis en model for helhedsorienteret undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Specialpaedagogik |
Vol/bind | 43 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 4-21 |
Antal sider | 18 |
ISSN | 0107-0649 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- FGU
- helhedsorienteret undervisning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Helhedsorienteret undervisning i FGU
Wolfsberg, A. (Projektleder)
04/01/21 → 31/12/22
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation