Helhedsorienteret undervisning på FGU

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Denne artikel undersøger, hvordan helhedsorienteret undervisning skal forstås på FGU. Det er et krav, at undervisningen skal være helhedsorienteret, men hvad vil det sige? Hvilke helheder skal undervisningen rette sig imod, og hvad skal udgøre dele? Med teoretisk afsæt i Karen Borgnakkes analyseramme for evalueringsforskning af uddannelsesindsatser følges visionen fra ide til praksis gennem en sammenlignende analyse af Børne- og Undervisningsministeriets beskrivelser af helhedsorienteret undervisning og FGU-læreres forståelse af begrebet. Baseret på analysens fund udvikles afslutningsvis en model for helhedsorienteret undervisning.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftSpecialpaedagogik
    Vol/bind43
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)4-21
    Antal sider18
    ISSN0107-0649
    StatusUdgivet - 2023

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • FGU
    • helhedsorienteret undervisning

    Citationsformater