Abstract
Målet med filmen er at give inspiration til det pædagogiske arbejds med krop og bevægelse. Filmen er optaget i en daginstitution for 0-6 årige børn og viser en række eksempler på, hvordan kroppen bruges til at kommunikere med, og hvordan kropssproget indgår i etableringen af læringsrum.
Vi har valgt et nærgående tilgangsvinkel til at observere konkrete situationer hvor det bliver mulgt at italesætte kropslig kommunikation i et henseende for faglig udvikling.
Begrundelsen for vores valg var at vi kunne komme tæt på virkleigheds situationer og illustrere konkrete situtationer hvor kropslig kommunikation havde en betydning i forhold til faglig udvikling.
Vi har valgt et nærgående tilgangsvinkel til at observere konkrete situationer hvor det bliver mulgt at italesætte kropslig kommunikation i et henseende for faglig udvikling.
Begrundelsen for vores valg var at vi kunne komme tæt på virkleigheds situationer og illustrere konkrete situtationer hvor kropslig kommunikation havde en betydning i forhold til faglig udvikling.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2005 |
Status | Udgivet - 2005 |
Emneord
- læringsstile
- pædagogisk arbejde