Hey, jeg kan! Om kinæstetisk læring i daginstitutioner

Ilse Marie Mortensen (Andet), Hanne Borup (Andet), Lisbeth Marcher (Andet), Jens-Ole Jensen (Fotograf), Lars Peter Bech Kjeldsen (Fotograf), Lone Wiegaard (Fotograf)

Publikation: Ikke-skriftlig produktionVisuelle produkterFormidling

Abstract

Målet med filmen er at give inspiration til det pædagogiske arbejds med krop og bevægelse. Filmen er optaget i en daginstitution for 0-6 årige børn og viser en række eksempler på, hvordan kroppen bruges til at kommunikere med, og hvordan kropssproget indgår i etableringen af læringsrum.

Vi har valgt et nærgående tilgangsvinkel til at observere konkrete situationer hvor det bliver mulgt at italesætte kropslig kommunikation i et henseende for faglig udvikling.

Begrundelsen for vores valg var at vi kunne komme tæt på virkleigheds situationer og illustrere konkrete situtationer hvor kropslig kommunikation havde en betydning i forhold til faglig udvikling.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2005
StatusUdgivet - 2005

Emneord

  • læringsstile
  • pædagogisk arbejde

Citationsformater