Abstract
I bekendtgørelsen for sygeplejerskeuddannelsen er der i forbindelse med Modul 9 beskrevet, at den studerende skal have opnået læringsudbytte i at kunne perspektivere sygepleje i relation til sygeplejefagets historiske opkomst og udvikling.
I den nationale studieordning fremgår det, at der skal undervises i vidensformer i sygeplejen og forholdet mellem disse, herunder videnskabelse og vidensbrug historisk og aktuel. Fokus i artiklen er den konkrete praksisnære undervisning i sygeplejefagets historie på Modul 9 i sygeplejerskeuddannelsen og anvendelse af den historiske metode som analyseredskab.
I den nationale studieordning fremgår det, at der skal undervises i vidensformer i sygeplejen og forholdet mellem disse, herunder videnskabelse og vidensbrug historisk og aktuel. Fokus i artiklen er den konkrete praksisnære undervisning i sygeplejefagets historie på Modul 9 i sygeplejerskeuddannelsen og anvendelse af den historiske metode som analyseredskab.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 22 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 17-22 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- historisk analyse
- kildekritik
- modul 9
- sygeplejehistorie