"Holy Moly, jeg må godt nok være dummere end gennemsnittet": En undersøgelse af de studerendes oplevelser af første studieår på læreruddannelsen med fokus på differentiering

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

46 Downloads (Pure)

Abstract

Denne undersøgelse beskæftiger sig med de studerendes oplevelser af at starte på læreruddannelsen. Der zoomes ind på de studerendes oplevelser af det første studieår, hvor læringsmiljøet undersøges ud fra, hvad de studerende vægter som betydningsfuldt for at få et godt studieliv. Rapporten præsenterer udvalgte statiske data fra Powerbi, der omhandler de studerendes egne vurderinger af udbyttet af undervisningen, samt uddrag fra de studerendes henvendelser til Studievejledningen og Skrivecenteret samt uddrag fra samtaler med studerende. På læreruddannelsen (LU) er der på første årgang et øget fokus på de studerendes deltagerforudsætninger, hvor forskellige tiltag skal understøtte de studerendes (første) møde med en videregående uddannelse, særligt mødet med professionen. Der fokuseres på at forstå de studerendes bevæggrunde og handlinger, på måder der åbner for deltagelse.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKbh.
ForlagKøbenhavns Professionshøjskole
Antal sider17
ISBN (Elektronisk)978-87-93894-00-6, 978-87-93894-62-4
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • inkluderende undervisning
  • læreruddannelse
  • læringsmiljø
  • studerende
  • studievejledning

Citationsformater