How has social educators’ practice with the UN’s Global Goals for Sustainable Development developed from 2015 to 2022 in Scandinavian outdoor kindergartens?

Bidragets oversatte titel: Overblik over bæredygtig udvikling i naturbørnehavers praksis

Karen Møller-Jensen, Karen Seierøe Barfod

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

38 Downloads (Pure)

Abstract

Denne artikel giver et overblik over bæredygtig udvikling i naturbørnehavers praksis. Artiklen er en systematisk analyse af internationale peer-reviewed forskningsartikler fra perioden 2015-2019 samt skandinaviske artikler fra perioden 2020-2022. Analysen finder et mønster af fællesskabsorientering i skandinavisk praksis på området, udviklet i perioden til en social-kulturel proces i stedbaseret bæredygtig dannelse med aktive børn.
Bidragets oversatte titelOverblik over bæredygtig udvikling i naturbørnehavers praksis
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato2023
Antal sider43
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Overblik over bæredygtig udvikling i naturbørnehavers praksis'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater