Hvad du har i benene, må du også have i hovedet: når elevernes møde med det faglige indhold tager afsæt i krop og bevægelse

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

En bevægelsesaktivitets erkendelsesmæssige potentiale kan
ligge i balancen mellem den fysiske aktivitet og den forestillede
situation. Ved den rette balance stimulerer aktiviteten
til, at eleverne skaber en meningsfuld sammenhæng mellem
bevægelsen og det faglige indhold, hvilket kræver både forestillingsevne
og refleksion.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvan
Vol/bind38
Udgave nummer112
Sider (fra-til)49-61
Antal sider13
ISSN0107-4016
StatusUdgivet - 6 nov. 2018
BegivenhedRE:MOVE: Bevægelse og læring - i dagsinstitution og skole - VIA UC, Ceresbyen 24 Aarhus C, Aarhus, Danmark
Varighed: 6 dec. 20186 dec. 2018
https://www.via.dk/efter-og-videreuddannelse/uddannelsestilbud/konferencer/remove-2018

Konference

KonferenceRE:MOVE
LokationVIA UC, Ceresbyen 24 Aarhus C
Land/OmrådeDanmark
ByAarhus
Periode06/12/1806/12/18
Internetadresse

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • bevægelse i undervisningen
  • IMOOW!

    Jensen, S. (Projektdeltager), Halling, A. C. (Projektleder), Høj, B. B. (Projektleder), Volshøj, E. (Projektdeltager), Sander, M. N. (Projektdeltager), Bloch, A. (Projektdeltager), Munk, M. (Projektleder) & Madsen, K. L. (Projektdeltager)

    01/08/1730/06/20

    Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

Citationsformater