Abstract
Hvad er et kreativt menneske? Og hvad er forholdet mellem hjerne og kreativitet?
Nyere kognitionsforskning viser, at børn bruger omverden, krop og hjerne i en helhed, når de lærer. Artiklen forsøger at forklare og beskrive, hvad kreativitet kan være og sætter denne vi-den i relation til viden om hjernen – og hvilke sammenhænge der er mellem hjernen og kreativitet. Hvad kan kreativitet være? Hvad er et kreativt menneske? Hvad er forholdet mellem hjerne og kreativitet? Kreativitetens vilkår i dagens skole? Hvordan kan man arbejde kreativt i skolen?
Nyere kognitionsforskning viser, at børn bruger omverden, krop og hjerne i en helhed, når de lærer. Artiklen forsøger at forklare og beskrive, hvad kreativitet kan være og sætter denne vi-den i relation til viden om hjernen – og hvilke sammenhænge der er mellem hjernen og kreativitet. Hvad kan kreativitet være? Hvad er et kreativt menneske? Hvad er forholdet mellem hjerne og kreativitet? Kreativitetens vilkår i dagens skole? Hvordan kan man arbejde kreativt i skolen?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | En mere kreativ skole |
Redaktører | Vibeke Boelt, Martin Jørgensen, Anne Littauer |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | KvaN |
Publikationsdato | 2020 |
Sider | 32-48 |
Kapitel | 2 |
ISBN (Trykt) | 978-87-93820-09-8 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-93820-10-4 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- kreativitet
- kreative processer