Aktiviteter pr. år
Abstract
Når skolens læse- og skriveundervisning skal gentænkes i lyset af sproglig diversitet, er tekstvalget i klasserummet et oplagt omdrejningspunkt. I denne præsentation stiller jeg derfor spørgsmålet Hvad gælder som tekster i det flersprogede klasserum? Mulige svar finder jeg i nedslag i undervisningsforløb og øvrige aktiviteter i Tegn på sprog gennem hele skoleforløbet, som har det til fælles, at de har udforsket potentialet i at bringe forskellige typer tekster på andre sprog end dansk i spil i skolens undervisning – i danskundervisningen og i andre fag, på forskellige måder og med forskellige mål.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 6 dec. 2019 |
Status | Udgivet - 6 dec. 2019 |
Emneord
- læsning
Aktiviteter
- 1 Konference
-
Tegn på sprog. Bagom ’kan – kan ikke’ og videre derfra. En gentænkning af literacypædagogikken i sprogligt mangfoldige klasserum
Helle Pia Laursen (Arrangør), Birgit Orluf (Arrangør), Lone Wulff (Oplægsholder), Uffe Ladegaard (Arrangør), Winnie Østergaard (Arrangør), Line Møller Daugaard (Arrangør), Line Møller Daugaard (Arrangør) & Winnie Østergaard (Arrangør)
6 dec. 2019Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference