Abstract
Begrebet ‘praksis’ har en helt central placering i de danske erhvervsuddannelser. Men hvad betyder ‘praksis’ egentlig? Vi hører ofte erhvervsuddannelserne omtalt som praksisrelaterede, praksisorienterede, praksisbaserede, praksisanvisende m.v. Men hvordan adskiller begreberne sig, og hvordan skal vi sortere i den store mængde af praksisbegreber?
I Ind i praksis tydeliggøres det, hvad det er, der foregår i undervisningen på landets erhvervsskoler – i praksis. Med afsæt i et stort forskningsbaseret empirisk materiale bidrager bogens seks artikler til at sætte ord på, hvad det betyder for vores forståelse af erhvervsuddannelser, at de har noget med ‘praksis’ at gøre, og hvordan man derved kan opnå mere nuancerede forståelser af differentieret undervisning og læring.
I Ind i praksis tydeliggøres det, hvad det er, der foregår i undervisningen på landets erhvervsskoler – i praksis. Med afsæt i et stort forskningsbaseret empirisk materiale bidrager bogens seks artikler til at sætte ord på, hvad det betyder for vores forståelse af erhvervsuddannelser, at de har noget med ‘praksis’ at gøre, og hvordan man derved kan opnå mere nuancerede forståelser af differentieret undervisning og læring.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Ind i praksis : praksisinddragelse og differentiering i erhvervsuddannelserne |
Redaktører | Henrik Hersom, Peter Koudahl |
Antal sider | 29 |
Forlag | Praxis |
Publikationsdato | 5 okt. 2017 |
Sider | 118-147 |
ISBN (Trykt) | 9788757128901 |
Status | Udgivet - 5 okt. 2017 |
Emneord
- erhvervsuddannelser
- lærerkompetence