Hvad gør læreren, mens eleverne lærer? Lærerkompetencer i praksis

Kjeld Sten Iversen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Begrebet ‘praksis’ har en helt central placering i de danske erhvervsuddannelser. Men hvad betyder ‘praksis’ egentlig? Vi hører ofte erhvervsuddannelserne omtalt som praksisrelaterede, praksisorienterede, praksisbaserede, praksisanvisende m.v. Men hvordan adskiller begreberne sig, og hvordan skal vi sortere i den store mængde af praksisbegreber?

    I Ind i praksis tydeliggøres det, hvad det er, der foregår i undervisningen på landets erhvervsskoler – i praksis. Med afsæt i et stort forskningsbaseret empirisk materiale bidrager bogens seks artikler til at sætte ord på, hvad det betyder for vores forståelse af erhvervsuddannelser, at de har noget med ‘praksis’ at gøre, og hvordan man derved kan opnå mere nuancerede forståelser af differentieret undervisning og læring.
    OriginalsprogDansk
    TitelInd i praksis : praksisinddragelse og differentiering i erhvervsuddannelserne
    RedaktørerHenrik Hersom, Peter Koudahl
    Antal sider29
    ForlagPraxis
    Publikationsdato5 okt. 2017
    Sider118-147
    ISBN (Trykt)9788757128901
    StatusUdgivet - 5 okt. 2017

    Emneord

    • erhvervsuddannelser
    • lærerkompetence

    Citationsformater