Abstract
Kapitlet bidrager med et danskdidaktisk perspektiv, som analyserer, hvordan didaktiske designs både indholdsmæssigt og metodisk kan være med til at skabe en større mening for eleverne ift. de didaktiske valg, som underviseren træffer. I artiklen eksemplificeres, hvordan danskfaget kan være med til at klæde eleverne på til at håndtere ansigtsløse kommunikationssituationer i deres liv i og uden for skolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | En moderne og aktuel didaktik |
Redaktører | Ane Qvortrup, Karina Kiær |
Antal sider | 20 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2020 |
Sider | 83-102 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-409-2 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- ansigtsløs kommunikation
- dansk
- didaktisk design
- situationsorienteret didaktik