Hvad skal vi bruge det til? Ansigtsløs kommunikation i praksis – et danskdidaktisk perspektiv

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Kapitlet bidrager med et danskdidaktisk perspektiv, som analyserer, hvordan didaktiske designs både indholdsmæssigt og metodisk kan være med til at skabe en større mening for eleverne ift. de didaktiske valg, som underviseren træffer. I artiklen eksemplificeres, hvordan danskfaget kan være med til at klæde eleverne på til at håndtere ansigtsløse kommunikationssituationer i deres liv i og uden for skolen.
OriginalsprogDansk
TitelEn moderne og aktuel didaktik
RedaktørerAne Qvortrup, Karina Kiær
Antal sider20
Udgivelses stedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2020
Sider83-102
ISBN (Trykt)978-87-7160-409-2
StatusUdgivet - 2020
NavnUndervisning og læring

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater

Kiær, K., & Neigaard, M. (2020). Hvad skal vi bruge det til? Ansigtsløs kommunikation i praksis – et danskdidaktisk perspektiv. I A. Qvortrup, & K. Kiær (red.), En moderne og aktuel didaktik (s. 83-102). Dafolo. Undervisning og læring