Hvilken videnskabelighed har lærere og lærerprofessionen behov for?

Charlotte Krog Skott, Hanne Møller

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Vi diskuterer, hvilken videnskabelighed lærere og lærerprofessionen har behov for ifølge nye kollaborative tiltag til lærerudvikling. Knowledge-of-practice bruges som paraplybetegnelse for tiltagene og diskussionen tager afsæt i to af dem; et baseret på lesson study og et på learning study. En konklusion er, at for disse tiltag bliver kapitlets centrale spørgsmål til et spørgsmål om, hvordan lærere bliver aktive deltagere i processer og produkt"gørelser" i forbindelse med videnskabelighed.
    OriginalsprogDansk
    TitelVitenskapelighet og kunnskapsforståelse i profesjonene
    RedaktørerHanne Christensen, Olav Eikeland, Ellen Beate Hellne-Halvorsen, Inger Marie Lindboe
    Antal sider16
    UdgivelsesstedOslo
    ForlagUniversitetsforlaget
    Publikationsdato1 maj 2018
    Sider224-240
    Kapitel12
    ISBN (Trykt)9788215028644
    StatusUdgivet - 1 maj 2018

    Emneord

    • Uddannelse, professioner og erhverv

    Citationsformater