Projekter pr. år
Abstract
Denne artikel har til hensigt at udfolde nogle spørgsmål til grundlaget for uddannelses- og læringsaktiviteterne i FlexVid med henblik på at udvide refleksionsgrundlaget. Artiklen fokuserer på rammebetingelser og grundantagelser, som muligvis kan influere på uddannelsestilrettelæggelsen og dermed de didaktiske muligheder og udfordringer i forløb tilrettelagt som blended learning. Betydningen af tydelighed i uddannelsestilrettelæggelse udfoldes og begrundes med eksisterende viden indenfor feltet. Artiklen sætter også perspektiv på progression i uddannelsesforløbene og udvikling af studerendes vidensudviklingskompetencer. Der peges på andre former for italesættelse af voksenpædgogik med anvendelse af begreberne andragogik, paragogik og herutagogik, da disse begreber synes” i tråd” med læringsintentionerne bag fleksible uddannelser.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | FlexVid : fleksible arbejdsformer i videregående uddannelser - skitser fra tegnebrættet |
Redaktører | Charlotte H. Jensen, Hans Jørgen Staugaard |
Antal sider | 20 |
Udgivelsessted | Aalborg |
Forlag | University College Nordjylland |
Publikationsdato | okt. 2012 |
Udgave | 1 |
Sider | 127-146 |
ISBN (Trykt) | 9788771144031 |
Status | Udgivet - okt. 2012 |
Projekter
- 1 Afsluttet