Hvis Blended Learning er svaret, hvad er så spørgsmålet? et læringsperspektiv på FlexVid i regi af UCN

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Denne artikel har til hensigt at udfolde nogle spørgsmål til grundlaget for uddannelses- og læringsaktiviteterne i FlexVid med henblik på at udvide refleksionsgrundlaget. Artiklen fokuserer på rammebetingelser og grundantagelser, som muligvis kan influere på uddannelsestilrettelæggelsen og dermed de didaktiske muligheder og udfordringer i forløb tilrettelagt som blended learning. Betydningen af tydelighed i uddannelsestilrettelæggelse udfoldes og begrundes med eksisterende viden indenfor feltet. Artiklen sætter også perspektiv på progression i uddannelsesforløbene og udvikling af studerendes vidensudviklingskompetencer. Der peges på andre former for italesættelse af voksenpædgogik med anvendelse af begreberne andragogik, paragogik og herutagogik, da disse begreber synes” i tråd” med læringsintentionerne bag fleksible uddannelser.
OriginalsprogDansk
TitelFlexVid : fleksible arbejdsformer i videregående uddannelser - skitser fra tegnebrættet
RedaktørerCharlotte H. Jensen, Hans Jørgen Staugaard
Antal sider20
UdgivelsesstedAalborg
ForlagUniversity College Nordjylland
Publikationsdatookt. 2012
Udgave1
Sider127-146
ISBN (Trykt)9788771144031
StatusUdgivet - okt. 2012

Citationsformater