Hvordan kan man forstå velfærdsteknologisk dannelse i relation til socialrådgiverprofessionen? Hvad kan den velfærdsteknologisk dannede socialrådgiver?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Begrebet ”velfærdsteknologi” er forholdsvis nyt i Danmark. Det er dog ikke et nyt
fænomen, at teknologi har indflydelse på det daglige sociale arbejde og socialrådgiverprofessionen. Socialrådgiveruddannelsens opgave er at uddanne socialrådgivere med praksisrelevante kompetencer, og derfor må vi forholde os til velfærdsteknologiens indtog i det sociale arbejde. Vores intention har været at stille skarpt på det velfærdsteknologiske kompetencefelt på UC Sjællands socialrådgiveruddannelse via dannelsesbegrebet. Vi har derfor stillet spørgsmålet: Hvordan kan vi forstå og arbejde med udviklingen af de socialrådgiverstuderendes velfærdsteknologiske dannelse?
OriginalsprogDansk
TitelVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
RedaktørerKathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
Antal sider20
UdgivelsesstedSorø
ForlagUCSJ Forlag
Publikationsdato2015
Sider313-332
ISBN (Trykt)978-87-927-1732-0
ISBN (Elektronisk)978-87-927-1733-7
StatusUdgivet - 2015

Emneord

  • velfærdsteknologi

Citationsformater