Abstract
Begrebet ”velfærdsteknologi” er forholdsvis nyt i Danmark. Det er dog ikke et nyt
fænomen, at teknologi har indflydelse på det daglige sociale arbejde og socialrådgiverprofessionen. Socialrådgiveruddannelsens opgave er at uddanne socialrådgivere med praksisrelevante kompetencer, og derfor må vi forholde os til velfærdsteknologiens indtog i det sociale arbejde. Vores intention har været at stille skarpt på det velfærdsteknologiske kompetencefelt på UC Sjællands socialrådgiveruddannelse via dannelsesbegrebet. Vi har derfor stillet spørgsmålet: Hvordan kan vi forstå og arbejde med udviklingen af de socialrådgiverstuderendes velfærdsteknologiske dannelse?
fænomen, at teknologi har indflydelse på det daglige sociale arbejde og socialrådgiverprofessionen. Socialrådgiveruddannelsens opgave er at uddanne socialrådgivere med praksisrelevante kompetencer, og derfor må vi forholde os til velfærdsteknologiens indtog i det sociale arbejde. Vores intention har været at stille skarpt på det velfærdsteknologiske kompetencefelt på UC Sjællands socialrådgiveruddannelse via dannelsesbegrebet. Vi har derfor stillet spørgsmålet: Hvordan kan vi forstå og arbejde med udviklingen af de socialrådgiverstuderendes velfærdsteknologiske dannelse?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv |
Redaktører | Kathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo |
Antal sider | 20 |
Udgivelsessted | Sorø |
Forlag | UCSJ Forlag |
Publikationsdato | 2015 |
Sider | 313-332 |
ISBN (Trykt) | 978-87-927-1732-0 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-927-1733-7 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- velfærdsteknologi