Abstract
Hvordan kan omsorgsteori anvendt i den teoretiske
del af sygeplejerskeuddannelsen medvirke til
at forme og danne de studerende? Kan udøvelse
af åndelig omsorg medvirke til at sikre en helhedsorienteret
sygepleje i et praksisfelt, der er præget
af korte møder og kliniske standarder? Artiklen
beskriver eksempler på, hvordan den teoretiske
undervisning med nedslag af omsorgsteori kan
bibringe refleksive rum, hvor den studerende kan
bearbejde og bearbejdes til at arbejde med professionel
omsorg.
del af sygeplejerskeuddannelsen medvirke til
at forme og danne de studerende? Kan udøvelse
af åndelig omsorg medvirke til at sikre en helhedsorienteret
sygepleje i et praksisfelt, der er præget
af korte møder og kliniske standarder? Artiklen
beskriver eksempler på, hvordan den teoretiske
undervisning med nedslag af omsorgsteori kan
bibringe refleksive rum, hvor den studerende kan
bearbejde og bearbejdes til at arbejde med professionel
omsorg.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 3/2019 |
Sider (fra-til) | 16 20 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 6 sep. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Omsorg
- Sygepleje, , , , , ,