Hvordan kan vi tydeliggøre sygeplejefaglig omsorg i den teoretiske undervisning på sygeplejerskeuddannelsen? -Bud på koblinger mellem teori og praksis

Margit Lund-Cramer

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

1038 Downloads (Pure)

Abstract

Hvordan kan omsorgsteori anvendt i den teoretiske
del af sygeplejerskeuddannelsen medvirke til
at forme og danne de studerende? Kan udøvelse
af åndelig omsorg medvirke til at sikre en helhedsorienteret
sygepleje i et praksisfelt, der er præget
af korte møder og kliniske standarder? Artiklen
beskriver eksempler på, hvordan den teoretiske
undervisning med nedslag af omsorgsteori kan
bibringe refleksive rum, hvor den studerende kan
bearbejde og bearbejdes til at arbejde med professionel
omsorg.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUddannelsesnyt
Vol/bind3/2019
Sider (fra-til)16 20
Antal sider5
ISSN1602-0162
StatusUdgivet - 6 sep. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Omsorg
  • Sygepleje, , , , , ,

Citationsformater