Hvordan kvalificerer man de lærerstuderendes refleksionskompetence ? - Et udviklingsprojekt omkring ”refleksionstrappen” som redskab til styrkelse af studiefaglig refleksion i læreruddannelsen.

Peter Hallgård Christensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

46 Downloads (Pure)

Abstract

I dette refleksionsscenarie beskrives et projekt, der har til formål at styrke de studerendes refleksionskompetence i læreruddannelsen. Med udgangspunkt i en række erfaringer med refleksionstrappen som arbejdsredskab, afdækkes en teori-praksis problematik i forbindelse med ønsket om at styrke studiefaglig refleksion, og der skitseres en mulig løsning i form af øget syntese – sensibilitet i samspillet mellem praktik og undervisning.
OriginalsprogDansk
TitelHvordan kvalificerer man de lærerstuderendes refleksionskompetence ?
RedaktørerPia Jørgensen
Antal sider12
Publikationsdato2010
StatusUdgivet - 2010

Emneord

  • refleksion
  • refleksionskompetence
  • læreruddannelsen

Citationsformater