Hvordan møder praksis de nye lærere? 6 delrapporter: Lærertotal, Lærer med og uden mentor, Lærer med uddannet hhv. ikkeuddannet mentor, Lærer med start i folkeskole hhv. friskole, Ledertotal, Leder i folkeskole hhv. fri skole

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

94 Downloads (Pure)

Abstract

Et landsdækkende survey retter sig mod at afdække, hvordan de nyuddannede lærere oplevede det første år som lærer, hvilken vejledning og støtte de har modtaget både uformelt og formelt, og hvordan de vurderer dette. Vi har modtaget 1142 besvarelser, heraf 995 fra ansatte i Folkeskolen og 147 ansat i Frie Skoler, repræsenterende alle skolestørrelser og geografiske områder, samt fra 253 ledere, heraf 102 i Frie skoler og 151 i Folkeskolen.
Delrapporterne er dels mere summariske opgørelser dels sammenlignende. Alle delrapporter har kortere kommenterende tekst med præcisering af statistisk signifikans:
Titler: Lærertotal, Lærer med og uden mentor, Lærer med uddannet hhv. ikkeuddannet mentor, Lærer med start i folkeskole hhv. friskole, Ledertotal, Leder i folkeskole hhv. fri skole
OriginalsprogDansk
Antal sider157
StatusUdgivet - aug. 2017

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv
  • Surveys and Questionnaires
  • mentoring
  • newly qualified teachers
  • teacher induction
  • teacher professional development
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • lærerstartsordning
  • mentorer
  • spørgeeskemaundersøgelser

Citationsformater