Hvordan møder praksis de nye lærere? Foreløbig tabelrapport over lærerbesvarelser

Frede Krøjgaard, Kim Nielsen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

    47 Downloads (Pure)

    Abstract

    Et landsdækkende survey retter sig mod at afdække, hvordan de nyuddannede lærere oplevede det første år som lærer, hvilken vejledning og støtte de har modtaget både uformelt og formelt, og hvordan de vurderer dette. Denne rapport er en simpel optælling af svar med korte kommentarer.
    Vi har modtaget 1142 besvarelser, heraf 995 fra ansatte i Folkeskolen og 147 ansat i Frie Skoler, repræsenterende alle skolestørrelser og geografiske områder.
    OriginalsprogDansk
    Antal sider20
    StatusUdgivet - 15 mar. 2017

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Surveys and Questionnaires
    • mentoring
    • newly qualified teachers
    • teacher indiction programme

    Citationsformater