Hvordan møder praksis de nye lærere? Foreløbig tabelrapport over lærerbesvarelser

Frede Krøjgaard, Kim Nielsen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

41 Downloads (Pure)

Abstract

Et landsdækkende survey retter sig mod at afdække, hvordan de nyuddannede lærere oplevede det første år som lærer, hvilken vejledning og støtte de har modtaget både uformelt og formelt, og hvordan de vurderer dette. Denne rapport er en simpel optælling af svar med korte kommentarer.
Vi har modtaget 1142 besvarelser, heraf 995 fra ansatte i Folkeskolen og 147 ansat i Frie Skoler, repræsenterende alle skolestørrelser og geografiske områder.
OriginalsprogDansk
Antal sider20
StatusUdgivet - 15 mar. 2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Surveys and Questionnaires
  • mentoring
  • newly qualified teachers
  • teacher indiction programme

Citationsformater